Chcesz płacić mniej za energię? – masz czas tylko do 29 lipca!

29 lipca mija pierwszy termin na złożenie oświadczenia o spełnieniu przesłanek dla dalszego utrzymania cen energii (tzw. oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej). Nie złożenie takiego oświadczenia spowoduje, iż cena energii elektrycznej zostanie ustalana w oparciu o nowe zasady.

Ministerstwo Energii przypomina, że wszystkie podmioty, jeśli chcą zachować w tym roku ceny i stawki opłat energii elektrycznej na poziomie z 30 czerwca roku 2018 muszą do co najmniej 29 lipca złożyć przedsiębiorstwu energetycznemu “oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej”.

Ważne!

Ustawowy termin na złożenie oświadczenia upływa 27 lipca 2019 r., lecz z uwagi na fakt, że termin ten wypada w sobotę, przedsiębiorstwa energetyczne zdecydowały się na wydłużenie tego terminu do 29 lipca. Prosimy we własnym zakresie o weryfikację, czy Państwa przedsiębiorstwo energetyczne będzie przyjmowało wnioski w sobotę 27 lipca, czy będzie można je złożyć jeszcze 29 lipca, tj. w poniedziałek.

“Oświadczenie odbiorcy końcowego energii elektrycznej” obowiązuje:

• mikro i małych przedsiębiorców;
  • szpitale;
  • jednostki sektora finansów publicznych (tj. jednostki samorządu terytorialnego, ich związków, jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych);
  • inne państwowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.

Oświadczenie, będzie podstawą uprawnienia do utrzymania ceny energii elektrycznej z dnia 30 czerwca 2018 r. w II półroczu 2019 r. – informuje Ministerstwo.

Specjalnie dla naszych Klientów i czytelników naszego bloga, zamieszczamy do pobrania oświadczenie, które należy wypełnić i dostarczyć przedsiębiorstwu energetycznemu.